MERENTAS DESA + LARIAN 1 MALAYSIA

9:16 PTG

Assalammualaiku  w.b.t
hai semua ! seperti yg korang tawuh , harinieyh kan LARIAN 1 MALAYSIA .
sekolah aku join then combain skaly sebagai MERENTAS DESA sch .
memang aku semangat bab-2 lari neyh . tak pegi tak sah kott . sebb best !

gamba t saye upload yerr

tapi aku sedih larh korangg , sebb this year aku tak dapat TOP 10 meyh ,
sebb ade masalah kecederaan , nak tawu tak aku bley cedere camner ? okeyh , aku crite kat korang ,
Begini ,mase mule2 tuh lelaki yg lepaskan duluwh , then baru perempuan kann .
dah abis sume laki lepas , pompan plak . okeyh ! aku semangat dah weyh !
lepastu , pak cik ketua PIBG nie bnyikan hon . HA ! sume pelajar bedetak-bedetuk larh kaki dorang .
aku pon lek , jogging luwh , sihatsihat je badan aku . ngah santai jer lari .
Bedebuk ! aku jatuh >>>>>>>>>>
hadoiiiiiiiii , saket gilarh kentang ! aku bangun terus je sambung lari , padahal kaki aku dah macm jelly dah . mase lari uwh , terase pedih je lutut , tapak tangan and siku aku . usha kaki rupenye suar aku koyak tang  lutut . mak ai ! pedih uwhhh , sampai menitiskan air mate larh aku . tapi , aku sambung je lari . baru je mule aku dah jatuh , Allhamdulillah . mungkin ade hikmah disebalik sume ni kann ? 

kalo korang nak tawuh , bukan dekat kott track die . jauh tauk . jauh tak jauhnye sampai habis larh melawat satu taman jalan DAMAI uwh . dgn kaki sakit  + pedih + berdarah nye . aku lari jugak  plus berjalan sampai kat sekolah ! sampai jer kat sekolah uwh . teros menangis ! first aku menangis sebb aku tak dpt jd dak top 10 , second baru sebb saket .  menangis gilah-2 la aku tadi .HAHA . *klaka pulak . 

ramai marah kat aku sebb lari jugak ngah saket-2 uwh . nak buat macm mane ?
  SEMANGAT KESUKANAN DERR
aku pantang give up-2 nieyh . nak-2 lagi pasal sukan nieyh kann . tapi aku terime seadenye . walaupon aku tak dpt nombor n menang . aku tetap dapat sumbangkan mata tok rumah sukan aku .
 aku dapat no doblas and hadiah sampai no 10 jer . yg aku kaciwa bangat ! sebb aku ingat dak form-4 lawan dgn form-3 . padehal   menengah rendah lwn menengah rendah . yg mengah ats lwn ngan menengah atas . 

UUUCCCHH !
membakar hati eden . sebb mase aku lari uwh . kakak form5 potong aku . aku ponn biarkan jelarh . sebb aku ingt form4 nan form3 aja . sampai-2 jer kat garisan penamat kakak yg aku bg free jlan tadi no 6 ! bapak terkejut eden ! membaro rasonyo ati den ! redha larh jawapannye . lepas tu larh menangis uwh .
HUHU . BF aku dah gelabah plus risau larh ! nampak aku menangis .and my sahabat CHEah tekejut aku nangis . die larh yg paling marah aku g lari jugak saket-2 tu . OWH my friends ILOVEYOU sebb amik berat pasal aku . THAQIF pon ILOVEEYOU jugak , 

mase tngh nangis uwh , aku jalan g kat pejabat cari PBSM . dah jumpe anak bulan sabit merah tu , aku cakap larh kat dorang kaki luke . nak ubat . HAHA . menggelabah budak-2 tuwh nak rawat aku . HUHU . terharu rasenyer . HAHA . padahal tadelarh teruk sangat lukenye . cume nampak daging jer . 
adik-2 tuh nak cuci luke aku ponn menggelabah bagai . Last-2 cikgu practical yg cucikan . pEDIH sunnguh letak aiodine  kat luke tuwh . menangis aku . ngah pedih-2 uwh sempat lagi tanye ckgu tu .

budak cedera : Cikgu dulu PBSM ke ?
Cikgu Comel : Haah !

hehe . dah abis cuci-2 tampal-2 nan kapas sume . keluar dari pejabat uwh  blalala .
k mase kat koop  cegu mat soh g dewan . nak bagi hadiah . kat dewan tuwh  semue berkumpul . FYI ibubapa ponn turut serta . tapi mak aku tak join sebb baen aku saket . bagi-2 hadiah ade pulak medal tahun nie bertangkap-2 gambar bagai . menangis aku sebb tak dapat .
 tapi aku HAPPy semule sebab , juara keseluruhan ialah rumah SATRIA ! rumah aku tuh !
menjerit-2 aku mase dak-2 satria yg menang tuh !
aku tak meng takpe asalkan rumah sukan aku menag !
memang SERONOK .

then , murid-2 dipersila balik ke kelas dan bersihkannya !
tepat pkol 12 balikkkk .


You Might Also Like

2 comment